Kompresorius

Kompresorius – kondicionieriaus širdis. Kompresoriaus paskirtis – suslėgti šaldiklį ir priversti į cirkuliuoti kondicionieriaus sistemoje. Į vieną, įsiurbimo, angą patenka žemo slėgio garai iš garintuvo, iš kitos angos aukšto slėgio garai patenka į kondenserį. Kadangi kompresorius gali suslėgti tiktai dujas, skystas šaldiklis, patekęs į kompresorių, gali jį sugadinti. Tai vadinama hidrauliniu smūgiu. Kompresorius montuojamas automobilio variklio skyriuje, sukimą gauna nuo alkūninio veleno, panašiai kaip generatorius ar vairo stiprintuvas. Kompresorius turi elektromagnetinę sankabą, kuri  įjungia arba išjungia kompresorių pagal vairuotojo arba valdymo sistemos komandas. Vienose sistemose, vairuotojui įjungus kondicionierių, kompresorius veikia pastoviai, kitose – periodiškai atsijungdamas.

Šiuo metu sutinkami trijų tipų kompresoriai: stūmokliniai, išcentriniai su mentelėmis, spiraliniai.

Stūmokliniai kompresoriai būna nuo vieno, dviejų iki dešimties cilindrų. Slėgį šio tipo kompresoriuose sukuria judantys stūmokliai. Šaldiklio srautą reikiama kryptimi nukreipia vožtuvai. Stūmokliniai kompresoriai gali būti kintamo darbinio tūrio. Tokiuose kompresoriuose stūmoklio eiga keičiasi, priklausomai nuo sistemos poreikio. Varikliui dirbant tuščia eiga arba esant aukštai temperatūrai stūmoklio eiga didesnė, negu varikliui dirbant dideliais sūkiais arba esant žemai aplinkos temperatūrai.

Išcentrinis kompresorius susideda iš rotoriaus, keleto mentelių ir korpuso. Kai rotorius sukasi, mentelės priglunda prie korpuso, suformuodamos tiek kamerų, kiek yra mentelių. Sukantis rotoriui kameros „juda“ nuo įsiurbimo angos link išmetimo angos. Judant kameroms, jų tūris mažėja, atitinkamai dujos suslegiamos.